La coordinació d’urgències s’haurà de fer servir en cas d’urgència mèdica i atenció mèdica domiciliària.
Aquest servei inclou:
- Servei d’atenció mèdica telefònica 24 hores cada dia de l’any.
- Servei d’atenció mèdica domiciliària les 24 hores del dia, cada dia de l’any.
- Valoració mèdica del cas per part de metges experimentats.
- Determinació, en cada cas, del recurs mèdic o nivell assistencial necessari més adequat segons la valoració mèdica realitzada.
- Control del procés de visites mèdiques o d’infermeria a domicili.
- Activació i coordinació del recurs mèdic activat (metge, DUE, ambulància)
- Informar l’usuari sobre pautes de prevenció, incidint en l’educació sanitària de l’assegurat.
- Seguiment dels casos mitjançant trucades de control posterior a la visita a domicili pel metge o a l’enviament d’ambulància.
- Coordinació dels trasllats interhospitalaris.